Wednesday, October 11, 2006

if i fall in love

Kemarin setelah main-main ke situs puisi-mania gw nemu puisi bagus..
nih langsung gw posting di blog...

Ya Allah...jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorangyang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu. ...

Ya Allah.....Jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cinta ku pada Mu
Ya Allah...Jika aku jatuh hati....
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada Mu
agar tidak aku terjatuh dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbani....jika aku jatuh hati
jagalah hati ku padanya agar tidak aku berpaling kepada Mu
Ya Rabbul Izzati......Jika aku rindu
jagalah rinduku padanya
agar tidak aku lalai dalam merindukan syurga Mu...
Ya Allah....Jika aku menikmati cinta kekasih Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhir Mu

Ya Allah....jika aku jatuh hati pada seseorang
jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan yang panjang menyeru manusia kepada Mu
Ya Allah....jika kau halalkan aku merindui seseorang
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya pada Mu

Ya Allah.....Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada Mu

Telah berjumpa untuk taat kepada Mu
setelah bersatu dalam dakwah Mu
telah berpadu dalam membela syariat mu
Kukuhkanlah ikatannya

Ya Allah
kekalkanlah ikatannya
tunjukilah jalan-jalannya
penuhilah hati-hati ini dengan Nur Mu yang tidak pernah pudar
lapangkan lah dada-dada kami dengan keimanan kepada Mu dan keindahan bertwakal ke jalan Mu

Amin
Ya Rabbal Alamin


karya : DEJAVU

2 comments:

Anonymous said...

Menggetarkan...
Puisi ini betul - betul mengetarkan
persetan dengan tanda baca, persetan dengan grammar,
Siapapun itu, pasti tersentuh kalau membacanya,
mengagumkan ..

Unknown said...

ini mas dejavu ya?

iya puisinya bagus..